یزدفردا: استانداریزد با اشاره به ضرورت افزایش حداکثری سطح آمادگی و واکنش به بحران ها و مخاطرات، خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از ابلاغ هر دستورالعمل و توصیه اداره کل مدیریت بحران به ادارات و سازمان ها، باید جلسه ای با حضور مدیر و معاونین دستگاه استانی و مدیران شهرستانی برگزار و اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش یزدفردادکتر مهران فاطمی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، یکی از اقدامات شاخص و برجسته انجام شده طی ۶ ماه نخست امسال را رسیدگی به مسائل مربوط به دو سیل اخیر عنوان کرد و گفت: در این راستا بخشی از اقدامات و فعالیت های لازم انجام و اقدامات تکمیلی مربوط به آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بخشی از اقدامات نیازمند تامین اعتبارات از محل استانی و کشوری است، اظهارداشت: خوشبختاته در پرتو پیگیری های انجام شده از سوی استان و سفر مسئولین کشوری به استان، مصوبات خوبی در وزارت کشور و دولت برای جبران بخشی از خسارت های وارده اخذ شده است.

استاندار یزد در ادامه به صورت ویژه از مجموعه شهرداری یزد به جهت جمع آوری ابعاد سیل گسترده در این شهر و مجموعه بنیاد مسکن به دلیل قرارگیری به عنوان محل رجوع سیل زدگان، انجام ارزیابی ها و پاسخگویی به سوالات آن ها قدردانی کرد.

دکتر فاطمی با بیان اینکه فرمانداران در جریان دو سیل اخیر سنگ تمام گذاشتند، تصریح کرد: در صورت عدم مدیریت خوب فرمانداران به ویژه در شهرستان های کمتر برخوردار، قطعا ابعاد خسارت های سیل گسترده تر بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت افزایش حداکثری سطح آمادگی و واکنش به بحران ها و مخاطرات، خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از ابلاغ هر دستورالعمل و توصیه اداره کل مدیریت بحران به ادارات و سازمان ها، باید جلسه ای با حضور مدیر و معاونین دستگاه استانی و مدیران شهرستانی برگزار و اقدامات لازم انجام شود.

استاندار یزد همچنین با اشاره گذرا به برخی اقدام انجام شده در زمینه استحکام بخشی و تقویت سیل بندهای موجود و احداث سیل بندهای جدید، اظهارداشت: اتاق مدیریت بحران باید در تمامی ایام سال فعال باشد تا اقدامات و فعالیت های لازم جهت کاهش خسارت های احتمالی صورت گیرد.

دکتر فاطمی در ادامه به روند کند اجرای برخی اقدامات در زمینه جبران خسارات ناشی از سیل اشاره و بر ارزیابی دقیق عملکرد دستگاه ها و شهرستان ها در مدت ۶ ماه اخیر تاکید کرد.

وی همچنین از ارائه کارت سبز، زرد و قرمز به دستگاه ها بر اساس اقدامات انجام شده توسط آن ها؛ ذیل ابلاغ های مجموعه مدیریت بحران و تشویق یا توبیخ کتبی با درج در پرونده و اعلام نتیجه ارزیابی به وزارتخانه مربوطه خبرداد.

استاندار یزد با بیان اینکه در برابر جان مردم مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: اجازه نخواهم داد به خاطر تعلل و کوتاهی دستگاه، مدیر یا کارشناسی جان مردم به خطر بیفتد.

دکتر فاطمی با تاکید بر اینکه نباید پروژه های این حوزه معطل اعتبارات شود، گفت: اصل اول، ضروری و خدشه ناپذیر ما حفظ سلامت و جان مردم است لذا پروژه ها و اقدامات لازم باید بر اساس همین اصل انجام و کمبود اعتبارات با انجام پیگیری های ملی تامین شود.

وی در بخش پایانی سخنانش به گزارش های ارائه شده توسط اداره کل هواشناسی استان در خصوص پیش بینی بارش های پاییز و زمستان استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت تکمیل و تجهیز ایستگاه های هواشناسی در امر پیش بینی شرایط جوی و متعاقب آن انجام اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی در خصوص آن ها، این موضوع باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا